بازدید 1822

یک نظرسنجی: بایدن برای انتخابات بیش از حد پیر است

نظرسنجی جدید نشریه وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که حدود سه چهارم رای دهندگان آمریکایی معتقدند که بایدن برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بیش از حد پیر است.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 05 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری هیل، این نظرسنجی که بین ۲۴ تا ۳۰ آگوست (۲ تا ۸ شهریور) انجام شد، نشان داد که ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی فکر می‌کنند این جمله که بایدن برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از حد پیر است، وی را خیلی خوب توصیف می‌کند و تنها ۲۲ درصد از آنها گفتند که این جمله بایدن را خیلی خوب یا اصلا خوب توصیف نمی‌کند.

از سوی دیگر، وقتی همین پرسش درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح شد، در حالی که وی با ۷۷ سال سن تنها ۳ سال از بایدن جوان‌تر است، رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به بایدن امتیاز بسیار بهتری کسب کرد به‌طوری که تنها ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که سن ترامپ یک مساله مشکل‌ساز خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بایدن باید در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با آن مواجه شود، سن وی است چرا که او اکنون ۸۰ سال سن دارد و در صورت انتخاب مجدد، در پایان دوره بعدی ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد بود.

این در حالی است که بایدن صبح روز دوشنبه (به وقت محلی) در یک سخنرانی در فیلادلفیا با اشاره به سن خود، گفت: به نظرم کهولت سن به همراه خود حکمت را برای یک رئیس جمهور به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: بعضی‌ها می‌گویند من برای انجام این کار پیر شده‌ام اما باید بگویم که تنها چیزی که با افزایش سن به دست می‌آید، خِرد است.

بایدن در ادامه سخنان خود تاکید کرد: من بیشتر از هر کس دیگری این کار را انجام داده‌ام و با کمک شما به این کار ادامه خواهم داد.

نظرسنجی‌های متعدد قبلی نشان می‌دهد که رای دهندگان به طور مداوم نگرانی‌هایی را در مورد سن رئیس جمهور فعلی نشان می‌دهند با این حال به گفته استوارت وردری (که در دولت جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خدمت می‌کرد)، اگر کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست جمهوری مابین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نهایتا به رویارویی بایدن و ترامپ ختم شود، نگرانی‌ها درباره سن بایدن ممکن است کمتر مطرح شود.

یک هزار و ۲۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی